Wednesday, June 19, 2013

This friend

Hello there!!
Its been awhile since my last update
last year?around 6 months plus?
hehehe..lazy mode been switch on
wuuu background music sounds nice this time
pick the right song I guess?
okay lagu hindustan merapu ni haa kat earphone ni
sepatah haram aku tak faham

Di tengah malam waktu malaysia (ecehhh)
menulis blog kerana kebosanan..okay fine saya masih jetlag lagi
rekod jetlag terbaru! mungkin.. ( penyakit kelupaan yg kronik)


Okay enough with the merapu and all
This friend?who is it?
yg di perkatakan tahu sendiri siapa diri anda
nak perasan pun boleh. nak buat buat tak tahu juga di alu-alukan
tiada silap dan salah di sini
hehehe

This friend who treat me like 5 years old girl,
care like a parent and protect me like sibling
anything bad come from this friend mouth never ache my heart
because the words its either the truth I've to accept or a super lame joke in serious manner
perli memerli bagai perbualan harian..ehh? (fikir.fikir.dan fikir..okay abaikan)

since I got back for my summer holiday which it super summer here in malaysia
my migrain heartlessly attack without mercy
maybe my body dont get enough rest or it just me who mengada-ngada
keep on whining to this friend
this was said by the friend
' nak apa..nak aku buat ritual ke apa?
migrain..shuhh.shuhh..pg main jauh - jauh sana kat kepala org lain '
and the mengada me still keep on whining..the pain doesnt subdue
migrain ni jahat..I already double my painkiller dosage for few days
i think my brain got problem lah to react with the the painkiller
and another heartless confession
 'Kau ni kena faham, yg bilanya masa otak kau pernah tak bermasalah,
 pg merajuk sana, aku ada kerja nak buat..nnt bila free aku pujuk' 
as usual the overreacted me says something that this friend can always predict
and will let it be like nothing happens because this friend knows when I'm really get mad and merajuk.

' Fine lah kerja lagi penting.tak nak kawan dah! Belanja aiskrim! '
krik.krik.krik.krik
no reply for few days..exaggerate just for one day..
hehehe
jahat.kejam.and name it whatever bad words I will send to this friend
it does not affect my friend even a bit
 'perangai tak ubah macam budak 5 tahun..nak aiskrim bagai
bajet kau comel macam tu? '
the reply after everything I said..this is my friend kind of pujuk
hehh..tak seronok langsung kan?
and the tak seronok part keep on going..bla bla bla
'mana lah nak hilang sakit tu, dh tau badan tak cukup rehat pg lg jalan sini sana,
dah tau tak tahan cuaca panas mengada jugak nak berjalan macam cuti tu seminggu je
bawak bertenang sikit makcik! ' 
and it keep on going like hours..
macam peluru pun ada
but its okay its for my own good actually
last but not least the pujian for this friend
always be there for me no matter what time
in whatever condition you in
and calmly help me with whatever problem i have
hope I can be better friend for you too :)


p/s : dont say about kahwin anymore..tired of it already and I've loss trust in men!



No comments:

Post a Comment