Thursday, October 7, 2010

Menyanyi itu hobi..

lama sudah meninggalkan blog yg dikasihi...
busy punye pasal terpaksa la wa lupe lu sume sekejap..
ingat tau sekejap je..bukan wa tak sayang lu orang der..tapi bnyak lagi yang wa nak kena wat..
adik aku pun start lalu lalang sambil cakap
'lu ape citer tulis macam ni, bahasa lu dah korup ke??'

aku dah siap ambik bantal nak baling, alih2 dia berdiri sblah suis sambil sengih2..
cis!!dia menang..

mmg pelik pun klu aku cakap mcm kat ats kan..
bahasa melayu pun tak berapa nak maju konon nak gune slang rakyat jelata..
hahaha..
aku panggil loghat2 org cakap ni slang rakyat jelata..sebab aku rase spe2 je bleh gune slang yg diorg suke dan bahagia mendengar..
aku tak berape nak setuju kalau org cakap yg cakap mcm ni
"chek nak pi kedai sat no"
adalah org utara..
logaht ni org utara je pakai..
tpu...kawan chek yg study kat utara la ni blik sume ckp lagu ni..
hah..kan slang rakyat jelata namanye tu..
sume org bleh pakai takde nak kne mintak permission ke ape ke..

sudah2 cerita pasal bahasa nie..nanti malu plak kalau terkantoi yg aku ni ade masalah dlm bahasa..hihihi(la dah terconfess la plak..hish!)
balik pada main point kte..menyanyi itu salah satu hobi aku..
jangan dan2 korng habis je bace statement di atas dah mule la nak ckp..
die ni tak malu..pkai konon je sopan tapi hobi nyanyi..suara tu aurat jugak..baik die tak payah pakai tudung klu mcm tu..stop it!!and don't ever dare to think about it, don't criticizes before you know the full story..ayt tu masih tergantung ye kawan2 sekalian..
saya hanya menyanyi bile bersama rakan2 yg terdiri dari kanak2 bawah 5 thn, mereka yg merasakan dirinye wanita yg sejati..bukan yg ala2 gitu..dan keluarga saya...


saya dengan bangganye mengaku yang suare saya ini sgtlah sumbang untuk dipedengarkan tapi saya tak rasa malu untuk menyanyi bila bersama mereka yg bersesuaian..itu hobi saya dan saya gembira..bila aku cakap mcm ni aku teringat kt besfren2 aku time kt skolah dulu..ktorg slalu msg menggunakan bahasa baku bagi menjana minda ke arah melahirkan ayt yg gramatis..hihihi..
ayat gramatis adalah pesanan wajib yg akan dinyatakan oleh Puan Siti Fatimah, cikgu bm ktorg setiap kali die masuk ke dalam kelas..
tapi sampai skrang aku tak faham2 lagi ape itu ayt gramatis..sorie cikgu..no offense!

makin banyak aku bercerita psl hobi aku makin terserlah pulak yg aku ni kureng dalam bab bahasa ni..ish3..tapi tak pe berani mengaku dan terus maju tu bagos kn??
puji diri sendiri la plak kn..jgn marah sbb kite dah tersasar jauh dari landasan asal..

bab menyanyi ni aku mewarisi dari mak aku yang suare merdu beralun mengikut irama..
aku cakap betol wei..dengar skit mak aku nyanyi..uish cair den yg mendengar..
tapi aku ni pulak ade msalah dngn sound system jd bunyi tu tak berapa nak merdu la kan..

dalam kelas aku suke menyanyi untuk hiburkan hati kawan yg ddk kat sblah..sian die sampai tak bleh nak wat keje sbb gelak kat aku..aku ni kelakar die cakap..
ape yg klakar nye?tu kne la tnye tuan punya badan sbb aku pun tak tau..

sbb mak aku yg ajr menyanyi jd lagu yg aku nyanyi mesti la versi2 klasik ye dak??
salah!!mak aku ni dah maju mcm2 lagu die bleh nyanyi cume ank die ni yg dok minat sgt kat klasik punye lagu..hampeh punye anak..

aku minat sgt lagu dalam cerita bawang putih bawang merah..opss bukan drama bersiri indon ye..tapi yg diterbitkan oleh oleh negara tercinta..

'laju,laju buaiku laju..'

lebih kurang gitu la bunyi nye...(faris aku tau kau mesti gelak kaw2 punye baca entry ni)

so ape pendapat korg??tak slhkan klu aku ade hobi menyanyi ni??klu korg still rse tak patut jgk.tingal2 lah comment kat aku ye..bleh gak tau pendapat org..tak maju hidup klu asyik nak menang sendiri..ingat aku menyanyi untuk menghiburkan hati yg halal mendengar suara aku bukan mencari populariti..bukan cara hidup aku begitu..
last but not least..enjoy my fav song..

lagu lama banyak maksudnye

p/s: hidup bukan hanya dunia kita yang wujud..mengenali yg lain dan menerima sesebuah pendapat mewujudkan dunia yg lebih bermakna... :)

No comments:

Post a Comment