Wednesday, August 18, 2010

Please return my soul

Lama aku menatap empat segi di depan ini..
don't know how to write..
what to write..
what tittle to put on..
my heart now doesn't seems like mine..
every single things i do..there must be something wrong..
no more tears to burst out..i'm tired of it..
being happy just for them really make my life up side down..
how long can i hold on..how long i have the power to cheer them up??
always wonder about this thing..
doesn't mean i'm burden about them..
they're my precious one..how can i bear to see them sad..
my heart will fall into pieces just see their mood turn down..
my mind feel like going crazy when they break into tears..

just see how happy i am can light up their mood a bit..
how can i let them down..my tears are to precious to burst out..even single drop can make them huru - hara..
menangis di sejadah sudah menjadi rutin harian tengah malam ku..
kepadaNYA aku mengadu..aku meminta pertolongan..kekuatan..
penat ku..lelah ku..I keep to myself..nak mengadu pun rasa takut..
sakit dia berganda lebih hebat dari yang aku rasa..
melihat ramai yang menghidap penyakitnya menyambut seruan ILAHI..
aku menjadi takut..
bergetar lutut untuk terus gagah berdiri..
hidupku bagaimana nanti??
terjaminkah masa depan aku dan adik-adik ku..
mampukah aku memikul tanggungjawab yang besar ini??
dia lah sebahagian besar dari kekuatan aku..
rebahlah aku jika ditinggalkan..
bagaimana untuk terus melangkah ke hadapan??
sekiranya dia meninggalkan aku..
gelap gelita lah seluruh hidupku..
butalah untuk terus mara..

kisah hidupku kini jatuh ke tangga yang ke berapa aku sendiri kurang pasti..
yang utama kini bukanlah tentang hati atau perasaan ku lagi..
aku hanya mampu berdoa untuk itu..
ya memang aku mahu mempunyai cinta seperti yang lain..
tapi buat aku sekarang cinta yang aku miliki lebih bermakna untuk dilepaskan dari mencari yang belum pasti..
cinta yang belum pasti aku jumpa penggantinya..
cinta yang tak pernah padam walau aku sering kali berpaling tadah..
menyayangi yang belum pasti lebih daripadanya..
dia yang menjadi tempat aku bergantung..tanpanya mana mungkin aku berada di sini..

aku harus kuat..ayat yang sering aku ucapkan sebelum dan ketika bangun tidur..
bersedia menghadapi segala kemungkinan..keberanian perlu berada di tahap paling maksima..
kesabaran didahulukan sebelum melatah..
tapi aku takut aku rebah jatuh menyembam ke bumi sebelum sempat berbuat apa-apa..
Ya..Aku harus ingat..Allah sentiasa disisiku..tapi syaitan juga tak lupa akan tugasnya..
tamaklah aku sekiranya aku memohon untuk dia sentiasa bersama ku..
dia hanya pinjaman kepadaku..mana mungkin aku memiliknya secara mutlak..
cepat atau lambat..cuma itu persoalannya..
persiapan perlu aku lakukan..
mencari pengganti untuknya adalah mustahil..
sekalipun yang terbaik di muka bumi ini..yang paling sempurna..
tempatnya takkan dapat diganti oleh mana-mana manusia di muka bumi ini..
perginya dia..biarlah aku menggalas segalanya..aku lebih rela daripada diberi ganti yang lain..

Ya Allah, ampunkan hambamu yang sentiasa merintih dengan ujianmu..
aku mohon kepadamu..hanya kepadamu aku meminta..
bantulah hambamu yang hina ini untuk meneruskan hidupnya..
berilah hambamu ini kejayaan di dunia dan di akhirat..AMIN


P/S:You are my special :)

No comments:

Post a Comment