Friday, August 13, 2010

Berkat IBU paling penting...

sedih mengenangkan diri yang kalah dengan perasaan dan lalai menurut kata...
INGAT..INGAT..INGAT...
what your mom says..never take it easy...
menyesal tak kesudah nanti wahai Nurul 'Amirah...

Nurul 'Amirah...kat sekolah sebut nama je orang cakap yg kuat lari tu ke??
sukan..seluruh hidup aku habiskan masa untuk bersukan...
sampai mak cik aku pesan..bagi masa untuk diri sendiri, kita rasa tak nak rehat tapi kalau badan ni boleh menjerit agaknya sampai ke mana ntah dengarnya..
aku tersengih mengingatkan pesan mak cik..sorie mak cik, Nurul ni degil sangat...

Last Saturday aku participate for 100m..manager tak datang..masa tu rasa nak marah je..nak lepuk-lepuk manager tu pun ade gak..tapi aku pujuk hati..Allah tu tahu ape yang dia tentukan untuk aku..kena disqualified tak pasal-pasal..sedih jugak la bile mengenang..
Ahad..200m..masuk sampai Final..top 3 dari awal..malang tak berbau orang kata..fininshing line dah makin dekat..tersungkur aku di saat akhir..perbezaan masa 0.01 saat meletakkan aku di tempat ke-4..hati mana tak sedih bile dengar masa yang diumumkan..muka senyum ditayang..hati ni Allah jelah yang tahu..
tapi seronok jugak..dapat jumpe abg PBSM..HENSEM!!hahaha
dah memang tak de rezeki lah kan..awal lagi aku dah tahu takkan boleh punya..kepala dah pening macam nak pitam..dapat no 4 pun dah bagus dari jatuh kat tengah trek..

kawan semua cakap tahun depan ada lagi..aku tersenyum..kalau boleh memang aku nak..tapi diorang siapa untuk tahu kisah aku..

aku dah dapat agak yang aku tak kan menang bila aku balik training and cakap kat Ibu..
Kalau menang ni bu bolah jadi wakil UITM untuk MASUM..

muka Ibu berubah 100%..
tak bagi lah ni..dalam hati dah dapat mengagak..sebab aku dah daftar nama Ibu tak nak tengok aku sedih..dia cakap..hmmm bgus la..
Ibu mana nak tengok anak sedih kan..tapi air muka Ibu pun tak dapat sorok apa yang Ibu rasa kat Mira :)

Balik tournament Ibu tanya macam mana boleh jatuh..aku selamba cakap "dah takde rezeki" Ibu mengangguk je..pastu mulut jahat sangat aku ni..Ibu memang tak bagi mira pegi pun kan kalau menang..suka je nak tanya..dah tak dapat restu memang lah tak menang..

Kenapa lah Ibu selalu je nak berlembut dengan anak-anak..XD
tanyalah pulak..
Ibu jawab
bukan tak bagi, daripada menang lepas tu bercampur dengan budak yang bukan-bukan..Ibu mana yang tak risau..bukan senang orang bertudung nak duduk dalam kelompok yang hampir semuanya tak bertudung..dari anak Ibu rosak lagi baik kalah sekarang..


susah betulkan nak lawan cakap mak ni..betul je ape yang dia cakap..aku je yang degil dari dulu tak nak dengar..hahahaha

Esoknya bila orang tanya asal jatuh..sambil senyum selamba aku cakap..Owh mak tak restu..macam mana nak menang..

INGAT!!restu Ibu yang mengiringi kejayaan awak NURUL 'AMIRAH...bisik aku dalam hati untuk menyedarkan diri yang selalu alpa..

P/S: Buatlah apa yang kedua Ibu Bapa kita restu, nescaya semua akan berjalan lancar..
memberontak dan terlalu mengikut kata hati akan menghancurkan kita pada akhirnya :)

No comments:

Post a Comment