Saturday, July 30, 2011

Alahaii...

*clearing throat...
ehem..ehem..
seperti yg anda-anda semua sedia maklum..
cita-cita saya paling utama adalah untuk menjadi pemalas yg berjaya..
and so far..mission is not accomplish YET..
sedih..sobs..sobs..

to my beloved bm teacher Puan S..
sukacitanya saya maklumkan..bm saya sudah tungang langgang...
and kadang-kadang..saya lupa mcm mne nak eja certain words.. (ayat nak gempak..sumpah mintak penampar..)

ok..sebab dah lama tak mengupdate or post entry..
rasa macam boleh buat novel je kalau compile kan semua cerita..( bOOOyah!!!)
*time2 camni lah hujan bin kilat nak datang..wohooo..seronoknya..
and if korang tanya kenapa lama tak update..one word..
MALAS..hehehhe

pernah sekali kena tegur dengan sorang budak laki yg mencuri dengar aku borak ngan kawan2 aku (pak kepoh btol..)
"Hang ni pakai dah cukup cantik dah, satu je slack..hang ni pemalas.."
aku ternganga 5 minit..
weyh..yg kau dengar tu benda gurau je..
yes..aku mmg canang kat semua orang aku nak jadi pemalas tersohor which sampai sekarang tak jadi pun lagi..
sorry kalau aku kurang ajar..
kau ada otak ke tak??
kalau betullah aku ni pemalas..aku nak ke belajar sampai universiti ni??
rajinlah pulak aku datang ke kelas hari2.. aku yg malas ni pun attendance 100% kalau nak banding dengan kau..(berlagak skit..hihihi..)
mulut tu jaga lah sikit..


baru pasal aku jadi malas..
belum lagi part aku kawan dengan sape..
weyh..people!! jangan lah kerana baju or kaler rambut or perangai diorang kau cakap aku ni talam dua muka..
aku tak kisah..sape yg nak kawan aku on je..(nothing more than that..*declaration)

"Pakai punya lah bungkus2 bagai..tapi perangai.."
macam mana sekali pun rupa kawan aku, aku still tau jaga adab aku..
kau dengar je pun diorang buat benda2 yg tak elok..ada kau nampak diorang buat??
or specific skit..nampak ke aku buat??
diorang still respect aku lagi lah..
peliknya korang ni..tak pernah nampak pun but sbb kawan aku buat so korang include aku skali..
cetek betul pemikiran korang ni..
i dont mind kau nak panggil aku bohsia berjubah ke apa..
but please jangan nak kaitkan pasal aku tak cukup ilmu agama bagai2..
mulut kau..bukan aku boleh nak tutup but..fikir lah before cakap..
kau nak tegur orang but kau tunjuk kan kelemahan kau sendiri kat orang lain..
alahai....


Dear 'Haram polis or what-so-ever-you-called'
be open minded skit boleh tak??
sebab aku bertudung labuh jadi aku tak boleh nak kawan dengan orang yg tak pakai tudung???
well kalau tu yg korang cuba sampaikan..
sape yg nak ajak diorang2 tu berubah??
nak harap cara korang??yg aku rasa tak berapa nak betul pun..
lagi keras diorang jadi adalah..
if korang rasa people can change in one day..aku tak tau lah apa nak cakap..
korang mengharap yg hari ni korang cakap..tuptup esok cantik berbungkus budak tu??
weyh..be realistic skit lah..
nak makan pun kena masak or beli dulu..
haihhh..

so untuk prevent benda-benda ni dari jadi lagi..
i said to me..
lain kali kalau nak cakap make sure orang tak dengar, even bergurau..
manusia suka mentafsir sesuka hati..
pekak kan telinga dari dengar benda yg kalau dengar boleh bernanah telinga..
jadi lebih rajin dari sekarang dan kekalkan cita-cita sebagai target..(hahahaha)

P/S: ibu pesan, kita kalau tak tau, diam..jangan pandai-pandai nak meneka sana sini..
nanti dpat dosa menfitnah orang..

No comments:

Post a Comment