Sunday, June 19, 2011

Hati simpan dalam peti besi ke??

PAYAHNYA!!
itu yang selalu orang cakap dekat aku..
macam nak tawan anak raja dia punya susah..
dia ni memang hati cap batu lah..


gelak sakan bila dengar orang cakap macam tu..
sorry aku tak pandai bermulut manis..
cakap pakai lepas..


macam mana terer sangat pendam perasaan??
marah tapi bila cerita gelak sakan..
orang yg dengar marahnya lebih pulak..
sedih tapi dok buat lawak bodoh 24 jam..
takut tapi sikit pun muka tak berubah..senyum je selalu..
sayang tapi sikit pun tak terluah..
tak suka tapi takde riak dimuka..

aunty kedai gunting rambut cakap..
sejuk perut tengok nurul datang sini..
ada masalah pun rasa tenang tengok muka dia..
kepala bersarat beban tapi tak penah tengok dia suram..

well there is one person can always tell how I feel..
my mom..
bila marah, sedih or ape je yang takbest jadi..
aku akan senyap macam orang bisu..
ibu takkan tanya time macam tu but after dah elok..
terer tak dia??
hebat gila...
but sometimes i have to pretend i am strong..
banyak benda lagi dia nak pikir dari pikir masalah aku..


macam mana nak buat??
sorok hati dalam peti besi??
campak emosi bawah kerusi??

aku bukan hebat or baik sangat pun but..
aku selalu bandingkan aku dengan orang yg lagi hebat ujiannya dari aku..
emosi tangga akhir setiap hari..
yakin Allah sentiasa menguji sebab dia menyayangi..
prinsip yang aku pegang sejak azali...

sekali pun dia meragut hati..
rantai hati aku lagi kuat dari besi..
aku akan pastikan diri tak mudah jatuh hati..
hanya cinta kepadaNya yang hakiki


P/S:tak peti besi pun..gayanya belum kena..

No comments:

Post a Comment