Thursday, July 22, 2010

Kerana anda saya begini...

hidup saya begini semua kerana anda..
kerana anda yang menetukan segalanya untuk saya..
saya memang suka ambil benda semua sambil lewa..
tanya ape pun saya jawab tak tahu..
benda saya tak suka tapi anda kata ia bagus..
saya ikut je..
tengok sekarang saya jadi begini..


Terima kasih Ibu..
kalau tak kerana Ibu yang tentukan hala tuju hidup mira mungkin sekarang mira tak dapat kejayaan yang mira ada sekarang..
walaupun belum cukup berjaya untuk membanggakan ibu tapi sebab ibu mira berjaya hari ni..
masa kat sekolah dulu ibu yang tentukan ambik kelas mana sebab mira tak tau nk decide :)
masuk kelas tu..AKAUN!!
matapelajaran yg paling saya tak suka..tapi berkat doa ibu saya..saya berjaya XD
masuk universiti..mira nak pilih benda lain selain akaun..tapi ibu suruh ambik akaun..
saya sungguh2 nak memprotes..tapi berdosa pulak saya rase lawan cakap ibu..
teringat pulak ustazah pesan..tak berkat belajar takde restu ibu..
dengan keadaan yang paksa rela saya melangkah masuk ke universiti..
orang tanye kenapa ambik akaun ni..
saya jawab ibu saya suruh..
orang cakap..susah tau belajar kalau tak minat..
saya pun jawab..mane ade balajar yang senang..
benci sungguh la dekat sume kelas yang ade disini..
sorie kepada cikgu yang mengajar saya akaun dulu..
bukan saya benci cikgu tapi matapelajaran tu yang saya tak suka..

Ibu,
setiap kali periksa Ibu doa untuk mira :)
saya terharu..saya berazam sejak hari itu..saya akan suka ape yang ibu saya suke :)
hingga saya rasa sape yang Ibu pilih untuk jadi suami saya itulah yang terbaik untuk saya..
saya mula suke la akaun..start dengan costing..saya paling suke :P
bila exam selalu rase..ni mesti fail punye..yelahkan sebab tak suka..
tapi bila dapat result..syukur..lulus dengan cemerlang..
ni semua berkat doa ibu saya..terima kasih ibu..
sekarang saya dah mula suka akaun..walaupun takde lah suke sangat tapi boleh la..
sekarang mira berazam pulak nak sara adik2 lepas ni bile dah berjaya..
penat ibu nasihat mira macam2..berbuih mulut pun ade jugak rasenye..
nasib baik mira dengar cakap kalau tak ape lah yang jadi kata anak ibu ni kan.. :)
terima kasih banyak2 ibu..berkat ibu mira berjaya dan akan terus berjaya!!

P/S : Seorang Ibu sentiasa mendoakan yang terbaik, memberi sesempurna yang mungkin dan memilih hanya yang terbaik untuk anak-anaknya,jadi kita sebagai anak akur dengan keputusan mereka adalah jalan yang terbaik untuk berjaya..

No comments:

Post a Comment