Friday, April 8, 2011

cakaplah, aku tak boleh baca perasaan orang lah..

kalau sebelum ni aku post dalam english kali ni rase nak post dalam bm la plak..(mengade tak??hahaha)
dan seperti yang selalu..aku nak mintak maaf awal2 kalau2 post ni akan tersasar dari jalannya..(sumppoh!!ayat mengade!!)

Kawan..macam2 bleh kita tafsirkan..hubungan yang lebih dari sekadar kenal2 biasa..dan macam2..
kawan yang banyak mempengaruhi kehidupan seharian kita..kn kn??semua orang ade kawan..kecuali lah orang yang kiasu..oppss tak baik label orang..maaf2..

Kali ni aku nak cerita pasal kawan aku..dia baik..baik sangat..selalu belanja aku(even aku tak penah belanja dia balik)(sebenarnye aku selalu paw die..hahaha)selalu dengar masalah aku..tempat aku membebel bila marah kat orang..tempat aku luah perasaan bile tangah frust..dan selalu bagi nasihat yg walaupun kadang2 tak berapa bleh pakai...hahaha..gurau je..jgn marah..

TAPI..itu dulu..aku tak tau mane salah aku..die tak nak cakap lagi dengan aku sekarang..nak balas msg pun ssh ape lagi kalau aku nak ajk im..(aku tak tipu..aku menangis tulis post ni)...mula2 aku tak perasan sangat sebab aku jenis yg lambat pick up skit..(actually banyak..hahaha)..


dah lame-lame tu aku pun start fikir..maybe sbb die ingat aku nak ambik kesempatan kat duit die..weyh tlg jgn fikir mcm tu..langsung tak terlintas kat hati aku weyh..
or maybe die dah letih kot dengar cerita aku je...(weyh klu ko nak ckp ngan aku balik aku janji weyh tak selalu merepek dekat ko lagi..)

tu lah yang aku selalu fikir..dah puas aku muhasabah diri..dan aku sedar betapa banyaknye kesilapan aku kat die..mmg die lelaki tapi die pun ade perasaan kan??itu lah silap aku..
lagi satu aku tak pernah nak membezakan kawan aku dari segi rupa, pangkat, harta..tu semua dunia je wei..percaya la cakap aku kali ni(aku tau aku selalu cakap benda tak betul)..aku tak gurau wei..

TOLONG...sangat2..bagitau kat aku, ape salah aku..aku ade sakit kan hati kau ke??
dari sekolah rendah kita kawan sampai dah masuk uni..sekarang kau dah tak nak kawan aku ke??
ape aku cakap yang buat kau jauh kan diri dari aku??aku ade buat benda tak elok kat kau ke??
kalau ade..aku minta maaf..aku tak sedar..aku pun manusia..

BAGI...bagitau kat aku lah..ape yang ko rase..aku bukan tuhan yang boleh tau ape yang ko fikir..ape perasaan kau..kau marah ke, kau suka ke, kau benci ke..kalau kau tak cakap aku takkan tau..aku terima je ape yang kau cakap..lame dah kite kenal takkan kau tak kenal lagi aku camne??aku open minded je kn??
cakap lah pape..aku tak kisah..and bagitau aku kalau kau kisah dengan ape yang aku cakap kat kau..

KALAU..kau dah memang tak boleh nak kawan dengan aku lagi..yang paling sikt aku mintak..maafkan setiap salah silap aku kat kau..hidup mati aku pun aku tak tau bila..itu je yang boleh aku mintak..siapa aku nak mintak lebih-lebihkan..




P/S:To MR F...Klu Ko bace post ni..inbox lah aku kat fb klu dah maafkan aku..

No comments:

Post a Comment