Tuesday, April 19, 2011

Cita-cita aku...

Salam,
Korang ingat lagi tak??
dulu time sekolah cikgu mesti suruh isi borang plus kena letak ape cita-cita??
aku confirm semua orang yg pegi sekolah kena isi borang ni..
lain citer kalau selalu tak datang..(tapi rasenye cikgu stil suruh isi...aku tau sbb aku dulu kaki ponteng :) hahaha)
pastu time tu sume bajet ae letak

1.Doktor
2. Juruterbang
3. Pramugari

senang citer sume keje yg bajet gempak jelah nak letak time tu..(sekarang pun mcm tu sbb adik-adik aku pun sama..tapi aku basuh diorang suruh letak benda lain..evil step sister la plak...)

aku pun macam tu jugak..letak nak yang paling gempak je kalau boleh..tapi tak jadi pun ape yang aku letak tu..jauh tesasar dah..
[takkan lah nak bgtau tu je kot??]

OK..
bukan benda tu sebenarnya aku nak cerita...hahaha..(gila jahat kan??)
korang bila time dok lepak-lepak ngan kawan mesti ade cerita la pasal mana tempat nak pegi..kalau boleh nak bf mcm mane..(tapi aku selalu dengar gf idaman sbb kat sekolah aku banyak kawan ngan laki..kat SEKOLAH ok..) and macam-macam..

Satu hari ni kawan aku, ihsan tanya kat aku..
"Wei, tempat yang paling korang nak pegi negara mane??"

Aku pun tak sure ape jawapan 4 orang yang lain..sbb dah lame kot..and benda tu kitorang cakap time tengah kena buat group work kat kelas..(kalau aku tak silap...)..memang kena bebel ngan cikgu masa tu..

Aku dengan happynya jawab  New Zealand...
Pastu sume macam pelik..
"Apasal kau nak pegi sana?"

Aku pun dengan selamba jawab..sebab aku nak pegi tengok lembu...
memang kena tibai gelak ngan diorang...pastu diorang tanya..dah tak cukup banyak ke lembu kau tengok kat malaysia ni..
tapi aku masih dengan pendirian aku untuk pegi sana nak tengok lembu...
even sekarang pun..kalau faris, ihsan. sudin and inani tanya aku akan still jawab benda yg sama.. :)
aku rasa la lembu kat sana dengan kat sini tak sama..
aku nak tengok apa perbezaannya..salah ke???
mak ngan bapak aku pun selalu kalau nak tanya mana nak pegi time cuti..sure tak tanya aku..sebab nanti kau jwb nak pegi NZ nak tengok lembu..


betul ke diorang macam ni??aku nak pastikan je...

Tapi since dah makin tua ni..bila orang tanya tempat mana yang teringin nak pegi..dah pandai buat research skit..jawab yg top 10 dalam chart world most exciting country...pandai tak?? (angkat bakul naik lif dah...)..
if ada rezeki..aku nak la pegi tengok lembu-lembu kat sana...
(sekarang pun kalau pegi mana-mana aku tengok lembu diorang je..macam tengah buat research pasal lifestyle lembu lah pulak..)

CITA-CITA...
since aku kecik sampai lah sekarang..aku bercita-cita untuk pegi new zealand untuk tengok lembu..(minah pelik..aku tau...)


P/S: Hari tu pegi korea..lembu diorang best owh...macam nak bawak balik sekor.. XD

No comments:

Post a Comment