Sunday, April 17, 2011

-Kotak Putih, Waktu Senja-

Salam!!
Bukan, ini bukan cerita hantu( walaupun korang tak tanye..aku nak cakap jugak)
serius bukan, walaupun aku sebenarnya macam nampak hantu waktu tu...

Kisah bermula bila ade orang ketuk pintu rumah aku waktu senja..(ya..hari ni..)

Macam biasa la kan aku ( masih dengan cita-cita yg tak rasmi untuk menjadi pemalas tesohor) buat tak tau je..sebab confirm punye adik-adik aku yg lain akan pg bukak..(macam orang jakun pun ade jugak la..berebut macam tak penah dengar orang ketuk pintu...)

THEN,
mak aku panggil suruh angkat kotak putih depan pintu..ok je..(pasal mak suruh)..dah sampai depan pintu, muka terus pucat..
"ape kejadah benda ni buat depan rumah aku"
dah la benda tu siap berasap sambil diapit oleh 2 beg plastik biru...
korang mesti nak tau kan..kan..











jeng...jeng...jeng...tadaaaa


dah kat dapur dah..sebab tak terfikir nak ambil gambar time 2...


hahaha..sorie..sorie..
ok..kawan bapak aku yang hantar barang kat rumah la..tapi sebab dah senja dia pun tinggal jelah depan pintu..cuak sebab dia berasap..so dok ingat ade benda tak elok kat dalam..hahhahaha..

PARTY TIME!!
Aku dengan gembiranya [lepas berpeluh sejuk untuk beberape minit] mengeluarkan segala isi kat dalam kotak sambil menjerit-jerit..(tak kuat pun tapi still kena marah sebab time tu dah nak maghrib..sorie jiran)..YEAH!! BBQ!! wohooo!!! [dah siap menari macam orang gila kat dapur..]

TIBA-TIBA
(idea jahat..hahaha)
"Eh, ni betul ke ayah punye..ke orang tumpang je??"
(time nie sumpah..lawak..)
semua kat situ macam dah kaku..siap cakap nie semua salah aku sebab aku yang pandai-pandai bukak kotak tu..[Time ni bapak aku takde so diorang tak boleh nak confirmkan..]

SPOILER!!
bibik aku plak tiba-tiba cakap..orang yang tinggal barang tu dah call bapak aku..bapak aku yang suruh tinggal depan pintu...spoil..spoil..hish..

THANKS!!
to Pak Cik Rozimin..(tak tau la betul ke tak)
sbb bagi kitorang makanan..isk..isk..terharu kami.. (macam lah dah setahun tak makan..mak aku tak merajuk kot kalau bace..)
walaupun tak tau siapa pak cik and ape hubungan ayah dengan pak cik..kitorang dengan membesarkan bebesar hati nak berterima kasih...(seronok tengok banyak lauk kat umah...)

IDEA!!
idea jahat sudah mari...sebab mak aku baru pergi pasar pagi tadi..aku pun cakap..eh semua ni kena buat bbq kalau tak tak de tempat nak simpan..nasib baik tak kena balun dengan senduk..mak aku marah sebab bagi idea kurang bernas..adik-adik aku kan semua sekolah pagi..so tak boleh tido lambat..lain la aku..tak tido pun tak pe..(pada hal dalam kuliah dok buat taik mata..)
nak jugak ber 'PARTY' bbq..hahaha...tak kira..nak jugak..nak jugakk..
(mak dah bagi warning kena tunggu jumaat baru boleh..dah pulak dapat tugas kemas peti ais..)
ok lah..nak pegi party lauk seafood nie...
bye..enjoy the pic ok...



Dah penuh la..bbq jelah eh??


sotong...tengah rendam takut hanyir..



 
dah order suruh mak buat sambal esok..

 
mak dah buat gulai..sedappp :9
[mak dah nak balun aku dengan sudip sebab kacau die cuci semua seafood tu..dah la tak tolong tapi dok menyemak kat sini..sorry mak..sorry..]



P/S: Sorry ibu, dah curik skit wat private party tadi :P

No comments:

Post a Comment